۱۳۹۰ تیر ۲۸, سه‌شنبه

ورود آقایان حسین فرحبخش و عبدالله علیخانی ممنوع

۱۳۹۰ تیر ۲۸, سه‌شنبه
ورود آقایان ممنوع کمدی محترمی است چونکه به شعورت توهین نمی کند . تو را به عنوان یک مخاطب باهوش قبول دارد و در آفرینش قصه و به پیش بردنش تو را هم سهیم می کند .
ورود آقایان ممنوع کمدی محترمی است چونکه برای نجات خودش دست به دامان لوده بازی نمی شود . لهجه یا قومیتی را مسخره نمی کند . تکیه کلام من در آوردی و مبتذلی ندارد . بازیگرانش لوده نیستند , ادا در نمی آورند . بازی می کنند .
ورود آقایان ممنوع کمدی محترمی است جونکه مبتنی بر فیلم نامه ای چفت و بست دار است . در برهوت سینمای کمدی ایران که نویسنده و کارگردان – اگر بتوان این شاخص ها را به آنها نسبت داد – همه ی بار کمدی فیلم را به قامت رعنا و اندام فریبا و دلقک بازی بازیگران و بداهه های از مد افتاده شان پاس داده اند , این فیلم بیست دقیقه ابتدایی اش را برای جا انداختن قصه و موقعیت داستانش به درستی خرج می کند .
ورود آقایان ممنوع کمدی محترمی است چونکه قادر است دیالوگ های ساده و عادی روزمره مان را در موقعیتی برایمان تعریف کند که از ته دل بخندیم ! محترم است چونکه شخصیت هایش را برابر به مخاطبش عرضه می کند و هرکدام از آنها فرصت ارائه بازی خود را دارند .
اگر از برخی اشکالات روایی و منطقی فیلم که بگذریم – مانند تحول خانم مدیر در عوض کردن وضع ظاهری اش یا حضور خانم مدیر و شاگردهایش در ویلای دکتر – استانداردهای پایه یک کمدی طنز موقعیت خوب را داراست . در پایان یک فیلم کمدی در سینمای کم رمق فعلی  ایران چیزی که در خاطرتان می ماند چند دیالوگ خوب از فیلم است . این ویژگی را دست کم نگیرید !
پ . ن : این هم از بازی های روزگار و سینماست که در فیلم مجبورت می کند به بازیگری بخندی که وضع فعلی اش در انفرادی اصلا خنده دار نیست ! اللم فک کل اسیر !

.

4 comments:

سروش گفت...

صحیح است ...
اما درباره ی به هم خوردنه منطقه روایی داستان ! گویا ممیزی و سانسور این بلای کوچک را بر سرِ فیلم آورده ...
اللم فک کل اسیر !

نعیمه گفت...

به به به
چشم ما به جمال نوشتار شما روشن شد
انقدر تعریف کردی که حسرت به دلم موند برای رفتن به سینما

ماهی کوچولو گفت...

کاملا موافقم که دلیل موفقیت فیلم نبود لوده بازی و جک های مسخره بود.
از روزی که فیلم های طنز پرفروش شدن متاسفانه فیلم های طنزی روی پرده رفت که هیچ ارزش سینمایی ندارن.
اما من به یه نتیجه مهم رسیدم اون هم اینه که فیلم طنزی را توی سینما یا تلویزیون ایران نگاه نکنم مگر اینکه نویسنده اش پیمان قاسم خانی باشه. حتی اگر کارگردانش مهران مدیری (قهوه تلخ) باشه و پیمان قاسم خانی تضمین یک طنز قوی را می ده حتی اگر کارگردان سروش صحت (ساختمان پزشکان) باشه.

غلی . و گفت...

فیلم جوان، جوانانه است!
دوستش دارم هم فیلمو و هم خودشو و هم خانمشو

ارسال یک نظر

لطفا پیغام های خارج از بحث پست رو به این آدرس ها بفرستین :
زکریا kaboe.tanha@gmail.com

معتادان دیازپام ده

جستجو در دیآزپام 10

دیآزپام خورندگان امروز