۱۳۸۹ فروردین ۲۰, جمعه

چرا تو نمی میری آرونفسکی ؟!

۱۳۸۹ فروردین ۲۰, جمعه


اگه شما هم مثه من عاشق فیلم های "مرثیه ای برای رویا" و "پی" دارن آرونفسکی هستید بذارید خاطره این شاهکارها در ذهنتون بمونه و این فیلم رو نبینید !
اصلا کاش توی یکی از روزهای سال 2000 زمانی که دنیای سینما داشت از ظهور یه کارگردان جوان و کاربلد کیفور می شد و منتقدین با آب و تاب درباره فیلم "مرثیه ای برای یک رویا"صحبت می کردند ,یه دفعه این خبر روی تلکس خبرگزاری های جهان قرار می گرفت : "دارن آرونفسکی در سن 31 سالگی درگذشت ! این کارگردان جوان که خالق شاهکارهایی همچون "پی" و "مرثیه ای بر یک رویا" است , دیشب در هتل اقامت خود درگذشت ! خلاقیت های تصویری که در این دو فیلم به کار رفته بود خبر از ظهور ستاره ی نو در عالم سینما می داد اما مرگ نشان داد که او هم عاشق سینماست !! " چه قد زیبا می شد ! دارن آرونفسکی در اوج از بین ما می رفت و ما تاسف می خوردیم که چرا بیش تر زنده نموند تا بازم برامون شاهکار بسازه .
اما حالا چی ؟ مجبوریم فیلم "چشمه" رو ببینیم و تاسف بخوریم که چرا این مرد همه چیز فیلمش رو اسیر جلوه های ویژه اعصاب خرد کن کرده و یه ملغمه ای ساخته که همه طرفدارش رو نا امید کرده ! فیلم چشمه می خواسته بگه که انسان از عهد باستان تا به حال نتونسته مسئله مرگ رو هضم کنه و خواسته با راههای مختلفی –از سحر و جادو تا کشف یک داروی پزشکی – بر اون غلبه کنه . اما این ایده که به گفته خود آرونفسکی 6سال روش وقت گذاشته تبدیل شده به فیلمی شلوغ , پر تکلف که بالاخره معلوم نمی کنه می خواد فانتزی باشه یا درام !


تازه بعدش این آقا تو سال 2008 فیلم "کشتی گیر" رو ساخته که باور کنید حتی با سرعت 8x هم نمیشه این فیلمش رو تا آخر تحمل کرد !!
تنها توصیه من به شما اینه که Sound Track این فیلم رو دانلود کنید و یک بار دیگه از هنرنمایی "کلینت مانسل" – آهنگ ساز فیلم های "پی" و "مرثیه ای برای یک رویا" – لذت ببرید . این مرد یه نابغه اس !
{نام آلبوم : چشمه -ساند تراک فیلم سینمایی چشمهFountain ))-
آهنگساز: کلینت مانسلClint Mansell
10 تراک
زمان کل : 16 دقیقه

برنده جایزه منتقدین فیلم شیکاگو برای بهترین موسیقی فیلم اورجینال}
.

8 comments:

علامت سوال گفت...

موافق نیستم با اینکه فیلم چشمه همی‌ طرفدارهای آرونفسکی رو نا‌ امید کرده.وقتی‌ فیلم چشمه رو دیدم، برداشتم این بود که مرگ تنها راه جاودانگیه، به خاطر همین آخر فیلم یادم رفت که جلوه های ویژش چقدر مایوس کننده بود، و چه فیلم شلوغی بود. به نظر من این پارادوکسی که آخر کار مطرح می‌کنه به فیلم ارزش دیدن میده. قبول دارم که فیلم چندان تاثیر گذار نیست، ولی‌ اینکه راه غلبه بر نیستی‌ رو مرگ معرفی‌ می‌کنه جالبه، البته میدونم خیلی‌ها این برداشتو از فیلم نداشتن که به دنبال مرگ جاودانگی میاد، که مسلما از ضعف فیلم هست

نازی گفت...

هنوز نخوندم پستت رو!سوال شده واسم چرا کامنتات رو فنگلیش می نویسی؟!

علامت سوال گفت...

به من مربوط نیست ولی"شب نوشت هایی برای نخوندن" رو دوست داشتم

Unknown گفت...

gofty 3.14
yadam oftad ke avalin filimi ro ke barash pol dadam....10000 rial pole ro be farib kary jenab ali dadam ...vali alan khoshahalm :D

EM گفت...

اینی که نوشتی یعنی که سوندتراکش رو میخوای؟؟

EM گفت...

امیدوارم سریعا مرحوم بشوند! همون اول بهت گفتم که اشغاله..باور نکردی... نصایح بزرگترا رو گوش کن فرزندم....

بابک گفت...

اصلا موافق نیستم خودتم میدونی
ولی فیلمیه که فقط یه باد میشه نگاش کرد
برا همون یه بار عالیه

ناشناس گفت...

با نظر شما اصلا موافق نیستم، شما عادت به فیلمهایی دارین که به راحتی پیامشونو به شما منتقل کنن، نظر بنده اینه که فیلم چشمه آقای آرونفسکی یکی از فیلمهای قابل تعمق سینمای هالییوده.. و برای درک بهتر این فیلم و فهمیدن المانهای آن بایدبارها به تماشاش نشست..

ارسال یک نظر

لطفا پیغام های خارج از بحث پست رو به این آدرس ها بفرستین :
زکریا kaboe.tanha@gmail.com

معتادان دیازپام ده

جستجو در دیآزپام 10

دیآزپام خورندگان امروز