۱۳۸۹ اردیبهشت ۴, شنبه

سنگینی تحمل ناپذیر کوله بار هستی

۱۳۸۹ اردیبهشت ۴, شنبه

شغلی رو تصور کنید که به خاطرش بیش از سیصد روز در سال , در حال مسافرت هوائی به شهرهای مختلف هستید و تمام زندگیتون وابسته به چند تا کارت اعتباریه و مجبور هستین طوری وسیله های زندگیتون رو انتخاب کنید که توی یه چمدون چرخ دار جا بشه و از گمرگ فرودگاههای مختلف اضافه بار نخوره ! وایسید ! جالب تر هم میشه ! شغلتون هم این باشه که به شعبه های شرکتتون در کل کشور برید و کارمندهائی رو که برای اقتصادی تر کردن شرکت باید اخراج بشن رو به طور رو در رو اخراج کنید ! طوری که اون ها افسرده , نا امید و عصبی نشن و دست به شکایت هم نزنن !یعنی یه شغل روان شناسانانه حساس و خیلی سخت .
در کنار این ها یه سری کنفرانس های روان شناسی با این تز جالب برگزار کنه : آدما در طول زندگی یه "کوله پشتی" رو حمل می کنن . اکثرشون هم به واسطه روابط دنباله دار و عادت کردن به افراد و چیزهائی که دوستشون دارن , این کوله پشتی رو سنگین و سنگین تر می کنن و مثله احمق ها اون رو به همه جا حمل می کنن ! "جرج کلونی" در فیلم "Up In The Air"نقش هم چین آدم جالبی رو بازی می کنه . مردی که تقریبا همه سال رو در هتل های زنجیره ای "هیلتون" و فرست کلاس های Air Line های معروف آمریکا سپری می کنه و خودش رو از هیچ لذت و دوستی و س. ک .س محروم نمی کنه مشروط به این که کوله پشتی اش رو سنگین تر نکنه !
اما این ایده بکر و جذاب رو متاسفانه "هالیوود" – مثل اکثر مواقع – با چند تا داستان فرعی لوس و یه تحول نصفه و نیمه در پایان به گند کشیده ! این فیلم بدون بزک دوزک های هالیوودی اش یه برش عرضی و غم انگیز از جامعه حال حاضر آمریکاس و اهمیت و نقش شغل رو روی زندگی افراد بیان می کنه . حتی  شغل خود " جرج کلونی " هم اونقدر براش مهمه که تمام زندگیش در ارتباط با اون معنا پیدا می کنه !
این فیلم به یک فاجعه درست و حسابی در پایان نیاز داشت تا جاودانه بشه . اما بازهم این هالیوود لعنتی یه ایده خوب رو خراب کرد ! ولی با این حال به یک بار دیده شدن می ارزه .
Up In The Air
کارگردان : جیسون ریتمن
فیلنامه نویسان : جیسون ریتمن – شلدون تورنر ( بر اساس رمانی از والتر کرن )
بازیگران : جورج کلونی – ورا فارمیگا
108دقیقه
محصول 2009
پ.ن : در باب حماقت هالیوود فقط این نکته رو می تونم بگم که چند سال پیش مراسمی برگزار شد برای معرفی خوش فرم ترین اجزای چهره بازیگران هالیوود و طی اون مراسم چانه ی "جورج کلونی" به عنوان "خوش فرم ترین چانه هالیوود" انتخاب شد !  

.

6 comments:

maryam.E گفت...

واللا دور و برم از هر کی پرسیدم نداشت. سفارش دادم بیارن برام
:)
تو این عکسه، چقد هواپیماش خوب به نظر میاد :))

farzanh گفت...

salam zakaria jan
vaghan khastah nabshi
migham cha jalbh in aks dagheghan ba fordgahe
ARLANDA keshvarh sweden khili shabih hast.goftam shaid inja omdah bashi.ba omid didar

farzanh گفت...

This is a trip at high speed, jumping distances by factor of 10.
observe the constancy of the laws of the universe and think about how much the human race still needs to learn.........

علامت سوال گفت...

bale moteassefaaneh. badtar az oon in bud ke man ta'ajjob nakardam. bi tafavot shodano aadat kardan be intor masaaell kheyli bade...ma'nish ine ke dige oza' kheyli kharabe,kharab!

افسانه سیزیف گفت...

such a coincident. i watched this movie two days ago! did nit really like it either !

Unknown گفت...

پس چی داداش!!! اونا کار میکنن که لذت ببرن!!! ما که اساسا نه کار میکنیم نه لذت میبریم(نظزم هیچ ربطی نداشت ولی حالا دیگه)

ارسال یک نظر

لطفا پیغام های خارج از بحث پست رو به این آدرس ها بفرستین :
زکریا kaboe.tanha@gmail.com

معتادان دیازپام ده

جستجو در دیآزپام 10

دیآزپام خورندگان امروز